Actueel

Aangehaald

"[...]Zo miste ik voor het eerst tijdens mijn COC-voorzitterschap de roze kerstviering. Eind van het jaar vind ik altijd een mooi moment om even stil te staan bij wat er het afgelopen jaar is gebeurd. De context van de mooie kerk aan de Keizersgracht in Amsterdam, de 'voorgangers' en artiesten en de betekenisvolle teksten en liedjes, helpen me daarbij. Want zonder religieus te zijn herken ik me in het motto van die kerk: 'in de drukte van de stad en het alledaagse bestaan, bieden wij een plek voor rust, zingeving, religie en levensvragen.'[...]"

Aldus Tanja Ineke, voorzitter van COC Nederland, de belangenvereniging voor lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen, trans- en intersekse personen (LHBTI’s), afgelopen Nieuwjaarsdag in haar column op de website van Zij aan Zij