Koningsdag, weer een vruchtbare dag voor het Solidariteitsfonds

De “Nette Toiletten” brengt dit jaar weer € 634,06 op.

Op de Koningsdag was de Keizersgrachtkerk weer open. Vrijwilligers weer druk in de weer. Het Spandoek hing hoog boven de straat. Flyers waren verspreid en de toiletten waren er klaar voor. De sfeer was gelijk goed want een buurman kwam dozen met boeken voor het standje brengen. Leuk hoor, kennelijk is het bekend

en mensen rekenen op deze sponsoractiviteit van de Keizersgrachtkerk.

Omar met oranje puntmuts, de initiatiefnemer van de “Nette Toiletten” actie, was nu voor de laatste keer als koster aanwezig, trots dat het ook dit jaar weer doorging maar ook wat melancholisch. Onze nieuwe koster Henk-Jan was volop in de weer, net alsof hij al jaren meedraaide. Maar nu nog de gebruikers, zouden ze komen? Het was wat koud en er warenin de buurt opgebroken. Gelukkig waren er weer veel boten met drinkende feestvierders. En ja hoor, ze meerden aan voor de Keizersgrachtkerk en regelmatig was er lange rij, klaar om de Euro te betalen en naar binnen te gaan.

Impressie KD 2017

Met weer veel KGK-vrijwilligers is het elk jaar weer leuk om deze actie voor de projecten van het Solidariteitsfonds te doen. Het spreekt kennelijk veel mensen aan, een toilettenactie voor allerlei ontwikkelingsprojecten, dat is grappig. Ook bij de boekenstand blijven mensen staan en lezen de folders. De kerk komt ineens in een heel ander licht te staan. Een bijzondere kennismaking: “Hoge Nood voor het Goede Doel” in een Kerk.

Dank iedereen die ons weer zo goed geholpen heeft. Voldaan konden we de Koningsdag afsluiten. Omar de vertrekkende koster, kan dit initiatief met goed vertrouwen overdragen aan Henk-Jan en wij leden van het Solidariteitsfonds hopen dit initiatief nog lang door te zetten. Tot volgend jaar.

Reiny van Twillert