Koningsdag 2018

Koningsdag1

Het was weer zo ver: nette toiletten in onze kerk, opengesteld voor de passanten, tegen betaling van 1 euro.
Opbrengst voor een goed doel: projecten van het Solidariteitsfonds van onze kerk.

Henk Jan was al vóór 9 uur in de kerk en had koffie. Dineke kon nog vóór het klaarmaken van een grote pan champignonsoep, haar eerste kopje koffie drinken. De soep was al bijna klaar toen Jaap Boomsma en Klaas met een stapel flyers de straat op gingen om op de nette toiletten te wijzen.

Al gauw kwamen Paul Vlaanderen, Simon en Nellie, Nico, Tjada , Saarke, later Janneke, Agnes, Kees,Marcel en Reiny binnen.
Het was een hele klus om de traktatie, oranje tompoucen, op te eten. Het bleek het beste te gaan met tien vingers, wat voor veel plezier zorgde.

Koningsdag1

Na 12 uur begon de stroom passanten te komen. Omdat er vlak voor de kerk een aanlegplaats voor boten was, waar voor de toiletten duidelijk reclame werd gemaakt, kwamen onze vrijwilligers bijna handen te kort om alles in goede banen te leiden en vliegensvlug nieuwe rollen toiletpapier op te hangen. Intussen waren er al aardig wat eurootjes verdiend. Voortdurend was er koffie en thee, belegde broodjes en krentenbollen. Ook voor de Kgk’ers die gewoon even kwamen kijken hoe de actie liep.

Om zes uur gingen de toiletten dicht. Ieder was benieuwd naar de opbrengst.

Bruto bedraagt die €1328,--…… Een schitterend resultaat