Naar het Licht! – Top2000 Kerkdienst op 29 december 2019

top2000kerkdienst logo 116
Op zondag 29 december 2019 is er zoals gebruikelijk om 10:30uur een viering in de Keizersgrachtkerk. Bijzonder wordt het wel: in samenwerking met de Pelgrimskerk in Badhoevedorp en de Protestantse Kerk Amsterdam Nieuw-West is er een Top2000-kerkdienst. Jong en oud uit deze drie gemeenten hebben nummers uit de Top 2000 van NPO Radio 2 voorgedragen om in de kerkdienst te gebruiken.

Uitleg en viering worden deze ochtend verzorgd door ds Martijn van Leerdam. Hij zegt over deze dienst: “Het is mooi om aan het einde van het jaar met elkaar stil te staan bij de bijzondere overgang van oud naar nieuw en dat te doen met nummers uit de Top2000 die veel mensen deze dagen luisteren. Als thema hebben we ‘Naar het licht’ gekozen. In 'de donkere dagen' is dit thema, wat veel mensen altijd al bezighoudt, extra toepasselijk.”

Omdat er ruim 40 verschillende hits zijn voorgedragen moest er een selectie worden gemaakt. Passend bij het thema resteren ruim 10 songs, uit verschillende genres en perioden, die live in de kerkdienst zullen worden gepeeld door Ithaka aangevuld met een viertal zangeressen.

Een Top200 kerkdienst is een kerkdienst waarin iedereen – gemeenteleden en buitenstaanders – iets zal herkennen. Een kerkdienst om mee te zingen en te swingen. Neem dus gerust uw vrienden, kennissen en buren mee.

En wie weet zetten we samen een paar stappen op een showtrap richting de hemel.