Doop

Dopen betekent je kind, of bij een volwassenendoop jezelf, toevertrouwen aan het verhaal van de Eeuwige. Dopen is zegenen met woorden en water. Met woorden zeggen we: het is goed dat jij er bent. Met water: elk mensenleven kent hoogte- en dieptepunten, je gaat soms kopje onder, maar je komt weer boven want de Eeuwige draagt jou.
Ouders laten door de doop zien dat een kind niet alleen van hen is, maar ook kind van God. Wat dat betekent? Daar heb je een leven lang voor om over na te denken. De ouders of een volwassene, die wordt gedoopt, beloven zich door de verhalen van de Eeuwige te laten inspireren. De gemeente belooft daarbij te helpen en de dopeling in haar midden op te nemen.
Bij een doop wordt je als dooplid ingeschreven bij de Protestantse Kerk Nederland (PKN), waartoe de Keizersgrachtkerk behoort. Je naam komt op het doopkleed van de Keizersgrachtkerk dat in de kerkzaal hangt en iedere dopeling ontvangt een doopkaars en doopkaart.
Er zijn twee doopzondagen in het jaar.

Denk je hierover na, neem dan contact op met coördinator van de doopvieringen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..