Schrijven voor Amnesty

Al meer dan twintig jaar worden in de Keizersgrachtkerk Amnesty-brieven uitgedeeld. Elke maand worden, op twee zondagen 80 pakketjes van drie brieven uitgedeeld.
Brieven schrijven is een van de oudste actievormen van Amnesty. Grote aantallen brieven in de brievenbus van een bewindspersoon maken duidelijk dat de wereld op de hoogte is van de situatie. Al vele gevangenen zijn onder druk van een brievenactie vrij gekomen.
Omdat het in veel landen nog droevig gesteld is met de rechten van vrouwen en kinderen, streven we er in de Keizersgrachtkerk naar om elke maand minimaal voor één vrouw te schrijven en zo mogelijk voor een kind.

Zie uiteraard ook www.amnesty.nl