Eigenwijks van Loes van Berkel

In de gang van de Keizersgrachtkerk hangt op dit moment het mozaïek 'EIGENWIJKS' van Loes van Berkel. Zoals de titel wellicht doet vermoeden, stelt het een Amsterdamse wijk voor met al haar verscheidenheid.

Loes heeft het mozaïek ontworpen en samen met een aantal vrouwen uit Slotermeer gemaakt. De bloemen onderin zijn door de buurtbewoonsters gemaakt.

Het mozaïek heeft een eerste prijs gewonnen in een kunstwedstrijd in Almere en heeft daar in het gemeentehuis gehangen. Vervolgens in Huis van de Wijk in Slotermeer en nu in de Keizersgrachtkerk.

Een leuk detail: in al haar grotere werken verwerkt ze stukjes keramiek, die afkomstig zijn van antieke bordjes uit Suriname van haar schoonmoeder. Kijk maar naar de koepel van de moskee!

Loes maakt al enkele jaren grote mozaïeken. Ook de Keizersgrachtkerk staat op haar wensenlijstje. Verder geeft ze mozaïeklessen en workshops, zoals kortgeleden (11 augustus) in de Kgk.

Atelier Angelworks, Loes van Berkel