Songs in the Key of Life - voorbereidingsgroep blikt terug

Op het sleutelmoment van oud-en-nieuw, was er een dienst in de serie Songs in the Key of Life. Vier leden van onze gemeente hebben deze voorbereid en vertelden in deze dienst over hun eigen levensfase en lieten daar een passend lied bij horen.
Je kunt deze dienst nog tot ongeveer half februari terugkijken op ons YouTube-kanaal Keizersgrachtkerk LIVE of terugluisteren via de pagina kerkdienst gemist op deze website.

In juni en september zijn er nóg twee diensten in deze serie. Je kunt nog meedoen met de voorbereiding daarvan. Als dat je leuk lijkt, meld je aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Onderaan deze pagina zie je een inkijkje in de evaluatie van de dienst van 3 januari - uiteraard via Zoom.

Impressies uit de dienst

Daan:
“Als een prikkel om je bewust te zijn van je leeftijd en je levensverwachting”

Who wants to live forever?
Forever is our today
Who waits forever anyway?

fragment uit ‘Who wants to live forever’ (Queen)

Len:
”Tussen alle deadlines toch even ontsnappen aan school. Het neemt je mee naar een droom.

Waanzin trekt me mee, ik besef meteen
Ik zoek m’n grenzen op, en ga erover heen
In dit kasteel schrijf ik m’n eigen werkelijkheid

fragment uit ‘Waanzin’ (Don Quichot)

Robert Jan:
”Wat hopen we? Wat verwachten we? Hoe was het bij mij thuis vroeger? Welke herinnering nemen we mee en wat laten we achter ons?”

Once I was seven years old, my mama told me
"Go make yourself some friends or you'll be lonely"

fragment uit ‘7 years’ (Lukas Graham)

Ellen:
”Wat hebben mijn ouders mij meegegeven en waar konden ze mij niet mee helpen? Hoe deed ik dat met mijn kinderen? Belangrijk is: deel je dromen, deel elkaar je liefde en heb vertrouwen in elkaar.”

And feed them on your dreams.
The one they pick's the one you'll know by.

fragment uit ‘Teach your children’ (Crosby, Stills, Nash & Young)

Een korte terugblik: