Koningsdag en de KGK-toiletten

Foto1

Foto2

Foto3

27 april, de Keizersgrachtkerk is weer open. De banner met “Nette Toiletten” wappert goed zichtbaar over de Keizersgracht.
Mensen in nood kunnen hier naar het toilet, maar voor het goede doel moet men een euro betalen.
Honderden mensen komen langs. Ze zijn verbaasd dat dit in de kerk kan en mag.
Heel veel vinden het fantastisch dat de opbrengst voor het goede doel is. Vaak wordt er nog een extra fooi gegeven.
We hebben foldertjes van het Solidariteitsfonds.
Er wordt gevraagd: Waar komt het terecht en wat wordt er mee gedaan? Er klinken enthousiaste reacties over de projecten.
“Dat vindt ik nou goed dat een kerk dat doet; wordt vaak gehoord. Maar ook: Is dit geld voor Jezus, daar doe ik graag aan mee.
Vaak komen hele volle boten aangemeerd en moeten veel mensen heel nodig. Dan is het hard werken om het goed te laten verlopen en de toiletten ook weer schoon te krijgen.
Maar de blije en enthousiaste mensen geven ons een extra kick.
Het was een koude, soms wat regenachtige dag, We waren dus extra blij met de opbrengst: We hebben totaal € 1017,47 ontvangen.
Dankzij onze geweldige vrijwilligers kunnen we elk jaar het uitdagende KGK toiletten project doen. Iedereen van harte bedankt en weer tot volgend jaar.