Noodhulp in Coronatijd

Het Solidariteitsfonds gaat in deze tijd door. Het is allemaal anders. We zijn niet zichtbaar. De startzondag, de Nette Toiletten op Koningsdag en ook onze Sints Solidariteitsmarkt gingen niet door. Echt jammer, we missen de gezellige drukte in de kerk, maar ook de fondswerving die geld in onze kas brengt.
We hopen dat volgend jaar alles wel weer door kan gaan, en anders komen we bij onze trouwe lezers voor steun aankloppen.

De projecten konden gelukkig wel doorgaan. We zijn bekend en de aanvragen kwamen binnen.
Er is wel een verschil: veel aanvragen waren er nu voor 'noodhulp'. Zoals bekend steunen we aanvragen met een concreet doel, iets wat voor de toekomst belangrijk is. Deze tijd is vaak directe steun belangrijk. De corona heeft de meeste projecten overvallen. Ineens vallen bronnen van inkomsten weg, werkgelegenheid stopt. Er is een lockdown, men moet in huis blijven. Er is behoefte aan water en zeep en ontsmettings middelen. Voedsel en noodpakketten, schoolboeken en materiaal, steun aan lopende projecten en steun aan straat kinderen.
Naast de concrete aanvragen gaan we ook in op de vraag om noodhulp. Omdat de organisaties aan iedereen die zij kennen om deze noodhulp vragen, hebben wij de regel dat we €200,- tot €250,- geven. Dat lijkt niet veel, maar men is er blij mee. Wij kunnen zo tot nu toe iedere aanvraag honoreren. We hebben projecten in Kenia, Gambia, Zuid-Afrika, Nepal, Niger en ook Kerkenteam Tear en een initiatief van een wijkgemeente uit Osdorp Sloten kunnen sponsoren.
We zijn blij dat we steeds weer een steuntje in de rug kunnen bieden ook in deze moeilijke tijden.

Verder hebben we nog een fotoverslag van projecten die we met uw hulp in 2019 hebben kunnen steunen. Voor het verslag klikt u hier .