De dans van de zonnebloem

Slotzondag in de Keizersgrachtkerk. De zomer staat voor de deur. Tijd voor uitrusten en opladen. Maar hoe doe je dat, in deze overspannen, rusteloze wereld? Wat wij aandacht geven, groeit. Dus waar richten wij onze aandacht op? Wat voedt ons? Wat geeft ons nieuwe kracht?

In deze feestelijke dienst dansen we mee met de zonnebloem. We bewegen mee met de zon. Niet omdat er geen donker bestaat, maar omdat wij leven van het licht.

We zetten op deze slotzondag onze vrijwilligers in het zonnetje. En we bewonderen de nieuwe gevelletters, die vrolijk staan te shinen op onze kerk. Here comes the sun!

Dit wil je ook lezen

Onze kerk
3 augustus 2025

Naam boven de deuren

Zondag 3 augustus was er de Pride kerkdienst en was voor de gelegenheid de trap in een regenboog veranderd, maar wat langer blijft is de naam KEIZERSGRACHTKERK boven de glazen deuren.

Kerk en maatschappij, Onze kerk
12 juni 2026

Keti Koti ook in de Keizersgrachtkerk!

In onze kerk zijn de de laatste jaren steeds meer geïnteresseerd in onze geschiedenis van slavernij en racisme. De werkgroep Kolonialisme en racisme van de Keizersgrachtkerk heeft al veel deelonderwerpen op gespreksavonden en in diensten aangeboord. Daarom kijken wij met extra belangstelling naar Keti-Koti, de nationale herdenking van de afschaffing van de slavernij, bij het […]

Onze kerk
19 oktober 2025

Kerk in de Stad nr. 375 verschenen

Op 19 oktober verscheen nummer 375 van ons kerkblad Kerk in de Stad – kortweg ‘KidS’, het gemeenteblad van de Keizersgrachtkerkgemeente.
Download het nummer hier.

© 2025 Keizersgrachtkerk
Privacyverklaring