Kerstmozaïekdienst - een korte terugblik

Hoewel het al even geleden is, is het leuk om nog eens terug te kijken naar wat er op kerstmorgen allemaal gebeurde.
De morgendienst was in de vorm van een mozaïekdienst gegoten: voorafgaand aan de dienst werden er in het portaal Christmas carols gezongen, waarbij ook voorbijgangers, die niet voor de dienst kwamen, bleven staan luisteren en konden genieten van koffie.
Het thema in de dienst was 'Kiezen'. De dienst begon en eindigde gezamenlijk in de kerkzaal. Het middengedeelte bestond uit drie

paralelle blokken die allemaal drie keer uitgevoerd werden, zodat de kerkgangers in drie groepen alle blokken konden meemaken.
Zo werd het tafellied in workshop-vorm voorbereid, waarbij gekozen moest worden tussen zang of percussie, werden er dilemma's voorgelegd in een korte kerstquiz '(kerst)mutsje op - mutsje af', en werd er een mini-kerstmusical uitgevoerd, waarbij de hoofdpersoon - Esther - moest kiezen: leef ik gewoon mijn leven als koningin of zet ik dat op het spel door op te komen voor mijn volk?

Het was al met al een mooie, gevarieerde kerstochtend. Op deze pagina kun je een aantal foto's van deze ochtend zien. Op ons YouTube-kanaal is een mooie video-impressie van de dienst te zien.

2023 carols zingen s