Feest van solidariteit en hergebruik 2019

Opbrengst: € 1860,05 !

Zaterdag 16 november om 13.00uur gaan we open. Er wordt lekker gesnuffeld en gekocht. Ja de spullen krijgen weer een nieuw leven, Kadootjes worden ingekocht, met blije en tevreden gezichten vertrekken de mensen met gevulde tassen.
De keuken is weer erg belangrijk. Onder het genot van koffie en thee met, of lekkere soep, of broodjes kroket worden fijne gesprekken gevoerd. Ook met mensen die de KGK-kerk niet kennen. Op zondag gaat het als vanouds, kijken, eten en drinken en kopen! Het geld stroomt binnen. Het is een feest van ons allemaal.

Alles voor goede doel

Weken van te voren begint het al:

flyers door iedereen verspreid, oproepen in de kerk en op de site. Tassen en dozen worden aangeleverd. Ja het zijn weer mooie spullen en interessante goed verkoopbare waren en boeken.
De mensen weten het al, want ja, het moet toch ook een mooie opbrengst opleveren! De koster zet alles nog even netjes weg. De kerk moet er toch verzorgd uitzien, voor degenen die het tussentijds gebruiken.

Uitpakken en verkopen

Een grote groep maakt de markt op vrijdag al klaar, Best spannend. Gaan de mensen dit allemaal weer kopen? Het is hard werken, Verschillende tafels en alles een mooi plekje geven.
Doe mij maar de diamanten: zegt Ria, De kindertafel voor Nellie en Tjada en Neeltje en Lea doen de “mooie” spullen. Janacy is een ster in het uitzoeken van de boeken. Er wordt hard gewerkt in de keuken en zo hebben we allemaal een rol. Er wordt echt keihard gewerkt door de 15 vaste solidariteitsvrijwillig(st)ers.

En het werkt

De overgebleven goederen en boeken zijn weggebracht naar de kringlooppunten van de Nassaukerk en van Dorcas, goede bestemmingen dus. De mindere spullen naar kringloopwinkels in de buurt.

Heel veel dank voor iedereen die spullen gebracht en gekocht hebben, voor iedereen die al het lekkers hebben gemaakt, voor alle keiharde werkers, en de mensen van de Stuk, die altijd klaarstaan.

Namens onze commissie van het Solidariteitsfonds
Reiny van Twillert