Koningsdag: een mooie opbrengst voor het Solidariteitsfonds

Het was koud op Koningsdag, maar om 12.00 uur waren we er klaar voor: de vrijwilligers waren dik aangekleed, het spandoek “Nette Toiletten” hing hoog boven de Keizersgracht, de flyers waren overal opgeplakt en het standje met boeken en spulletjes was neergezet. In de keuken was er koffie en thee. Het feest kon beginnen.
20160427 125339Honderden mensen brachten ons een bezoekje, blij met de toiletten en even op adem komen. Altijd weer verrast en blij als ze hoorden dat hun geld naar een goed doel ging. En ook verbaasd dat dit plaats vond in een kerk. Een vader en moeder met 2 kleine kinderen bleven wel een kwartier binnen, om iets warmer te worden. Hele groepen vriendinnen bleven giechelend bij de garderobe, even bijkomen en lekker jezelf weer mooi maken. Tevreden en weer klaar om door te gaan met feesten. Sommigen

kwamen meerdere keren terug.
Leuk was het voor ons als ook boten langskwamen en even bij de kerk aanmeerden om bij ons naar het toilet te gaan.

20160427 P1210680Het is ontzettend fijn om te ervaren dat zoveel KGK-ers het Solidariteitsfonds willen versterken met deze actie. Vele handen maken licht werk en dat was dit jaar wel nodig door het koude weer. En we doen het niet voor niets. Leuk om de kerk voor het goede doel in te zetten en de opbrengst was dit jaar ook weer geweldig: Vijfhonderdenzestig euro is niet slecht op deze zonnige maar gure dag.

Lieve vrijwilligers, heel hartelijk dank voor al jullie inzet!

.