Concert Pianoduo Aurelio en Paolo POLLICE

Beschrijving

CONCERT Pianoduo Aurelio en Paolo POLLICE

Newsletter Farnesina

Invito - uitnodiging: Quattro mani all’Opera! Concerto del Duo pianistico Aurelio e Paolo Pollice

pollice home

In het kader van het project SUONO ITALIANO 2019

hebben het Istituto Italiano di Cultura per i Paesi Bassi en zijn directeur Carmela Callea

en het Italiaanse nationale muziekcomité CIDIM

het genoegen u uit te nodigen voor

Quattro mani all'Opera!

Pianoduo

Aurelio en Paolo POLLICE

in concert

Vrijdag 13 december 2019, 20.00 uur

Keizersgrachtkerk, Keizersgracht 566, Amsterdam

Aurelio en Paolo Pollice studeerden piano respectievelijk aan het "Santa Cecilia" conservatorium in Rome (bij Sergio Perticaroli) en het "Giuseppe Verdi" conservatorium in Milaan (bij Antonio Ballista). Nadat ze ieder talrijke belangrijke pianoconcoursen op hun naam schreven zijn de ontmoetingen met pianogrootheden Vincenzo Vitale, Nunzio Montanari, Massimo Bertucci en Sergio Fiorentino belangrijk geweest voor hun verdere muzikale vorming. Ze treden veelvuldig op in prestigieuze zalen in de voornaamste Italiaanse steden waaronder Rome (Palazzo Barberini), Milaan (Serate musicali), Napels (Associazione Scarlatti), Palermo (Amici della Musica) en in Oostenrijk, België, Bulgarije, Frankrijk, Duitsland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Spanje, Zweden, Zwitserland, Turkije, Israël, V.S. en Mexico. Ze voerden talrijke pianoconcerten uit voor vier handen, twee piano’s en orkest met beroemde gezelschappen zoals de solisten van Sofia, de solisten van Zagreb, Camerata Russa en het Pools philarmonisch orkest. Ze maakten opnames voor Radio France, Radio Vaticana, RAI Radio tre en Radio Clásica de Radio Nacional de España. Ze waren te gast op prestigieuze festivals zoals de Week van de Hedendaagse Muziek van de Académie de France en Nuova Consonanza in Rome, Meeting per l'Amicizia fra i popoli in Rimini, Festival Pianistico Internazionale in Napels, Festival Musica Oggi van de universiteit van Arcavacata, Internationaal Muziekfestival van Bilbao, Kamermuziekfestival in Berlijn. Het duo verzorgde eerste uitvoeringen van onder meer werken van Anzaghi, Boccadoro, Bosco, Del Corno, Molino, Castiglioni en Lorenzini.

Toegang gratis

Meer informatie en reserveringen

Het project Suono Italiano is mede tot stand gekomen dankzij een bijdrage van het Italiaanse ministerie van Cultuur - Ministero per i Beni e le Attività Culturali - Direzione Generale Spettacolo.

In samenwerking met CIDIM (Comitato Nazionale Italiano Musica aangesloten bij IMC - International Music Council)

volg ons op facebook

Per cancellare l'iscrizione al servizio di newsletter, raggiungere la seguente pagina, effettuare l'accesso e scegliere disattiva profilo

Wilt u onze nieuwsbrief niet meer ontvangen, logt u dan in op de volgende pagina en kies deactiveer profiel