zondag in de kerk

routebeschrijving

Kunst in de kerk: Hanneke van Heel

juni 2024

In de Tuinzaal exposeert van juni t/m augustus 2024 Hanneke van Heel.
Hanneke is in 1961 geboren in Middelburg. Ze heeft 23 jaar in de Belgische Ardennen gewoond, waar ze haar werk als vertaalster combineerde met het geven van mozaïeklessen.
Toen ze in 2012 terugkwam naar Amsterdam, is ze overgeschakeld naar een andere uiting van creativiteit, materieschilderen, samen met Bert Janssen (www.materieschilderen.nl). Langzaam maar zeker ontwikkelde ze bij hem een methode die goed bij haar past. Ze werkt nu voornamelijk met papier, acrylverf, acrylinkt en verschillende soorten krijt.

Over haar werkwijze zegt Hanneke het volgende:
“Vergeleken bij de mozaïek die ik maakte, is mijn huidige werkwijze veel vrijer. Het is voor mij altijd spannend om

Kerstmozaïekdienst - een korte terugblik

Hoewel het al even geleden is, is het leuk om nog eens terug te kijken naar wat er op kerstmorgen allemaal gebeurde.
De morgendienst was in de vorm van een mozaïekdienst gegoten: voorafgaand aan de dienst werden er in het portaal Christmas carols gezongen, waarbij ook voorbijgangers, die niet voor de dienst kwamen, bleven staan luisteren en konden genieten van koffie.
Het thema in de dienst was 'Kiezen'. De dienst begon en eindigde gezamenlijk in de kerkzaal. Het middengedeelte bestond uit drie