Kosterij

Henk-Jan Bustraan is koster/beheerder van de Keizersgrachtkerk. Henk-Jan is verantwoordelijk voor het dagelijks beheer van de gebouwen Keizersgracht en Kerkstraat. Hij speelt ook een belangrijke rol bij het exploiteren van de gebouwen.
De Steungroep Kosterij - kortweg STUK – maakt samen met de koster/beheerder commercieel gebruik van het kerkgebouw mogelijk. De leden van de STUK steken de handen uit de mouwen bij concerten, feesten en vergaderingen van allerlei huurders. Zo kan het 'Orkest van de 18e eeuw' dankzij de STUK oefenen in een zaal met een akoestiek die te vergelijken is met die van het Concertgebouw, hebben veel mensen inmiddels kunnen genieten van de culinaire hoogstandjes die de STUK op bruiloften en partijen op tafel wist te zetten en zijn honderden mensen aan de bar ooit door een STUK'er aan een drankje geholpen.
De inkomsten van de STUK maken een substantieel deel van de totale inkomsten van de Keizersgrachtkerk uit. Mede dankzij deze inkomsten is het mogelijk het kerkgebouw in de goede staat te houden waarin het nu verkeert.
De gemeente wil graag dat zo veel mogelijk mensen meedraaien in de STUK. Nu is het zo dat veel mensen een drukke agenda hebben en gewoon vaak niet kunnen, tenzij ze het ver van tevoren kunnen plannen. We hebben daartoe een makkelijke digitale manier ontwikkeld om vanuit huis uw beschikbaarheid aan te melden. Kijk op de homepage bij het blokje: 'Vele handen...helpen bij STUK activiteiten

Koster/beheerder van de Keizersgrachtkerk: Henk-Jan Bustraan: tel.: 020-6266868; e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.