Kerkennacht 2015

As. zaterdag 20 juni vindt weer de tweejaarlijkse Kerkennacht plaats. Veel kerken openen hun deuren en organiseren diverse activiteiten om belangstellenden de gelegenheid te geven kennis te laten maken met het kerkgebouw en/of de gemeenschap.
Ook de Keizersgrachtkerk opent haar deuren. Tussen 20.00 uur en 23.00 uur kunt u hier kennis maken met het prachtige gebouw, met onze rijke geschiedenis en mensen ontmoeten uit onze warme gemeenschap.

Neem een kijkje in de kerkzaal. Hier wordt direct duidelijk waarom de Keizersgrachtkerk ‘het jongere zusje van Paradiso’ wordt genoemd: de hand van dezelfde architecten (vader en zoon Salm) is er waarneembaar!

Bezoek het Grand Café in onze Tuinzaal.

• Met de hele avond live-muziek van onze 'huisband' (o.a. Klezmermuziek).
  • De tienergroep zal u vertellen over een ‘goed doel’ dat zij voor straatkinderen in Bolivia steunen.
  • De jongeren laten u kennismaken met ‘Hart op de Tong’. Concerten van hedendaagse artiesten die vertellen over hun inspiratiebronnen en songteksten (www.hartopdetong.nl)
  • De bar is open, met koffie, thee, fris- en andere dranken!
  • Eens in het halfuur nodiging voor een 'Leeshuis'* of een rondleiding door het kerkgebouw.

* Leeshuis: telkens een halfuur bijbelen. Hier kunt u samen met de dominee van de Keizersgrachtkerk (Gerhard Scholte) en andere deelnemers een bijbelverhaal lezen en bespreken. In ontspannen en open dialoog wordt met elkaar gesproken wat u aanspreekt en wat opvalt in het hoofdstuk. Vanuit de verschillende perspectieven zal de tekst echt gaan leven.