Beknopte Givt-handleiding

Geld geven voor de collecten kan voor bezitters van een smartphone heel makkelijk, snel en veilig met behulp van de Givt app. U kiest voor elke collecte het bedrag dat u wilt geven en wanneer u hebt bevestigd, wordt het totaalbedrag automatisch van uw bankrekening afgeschreven. De betaling is veilig en uw gift is volledig anoniem.
U kunt het geven overigens ook op een ander moment doen dan op een gezamenlijk moment (bijvoorbeeld 's middags bij de thee).

Hier volgt een beknopte handleiding voor het gebruik van de Givt-app.

• Zoek de Givt-app in de Play Store/App Store en installeer hem op uw smartphone.
  • Open de app.
  • Via het menu linksboven kunt u uw persoonlijke gegevens (in elk geval naam, wachtwoord, e-mailadres en bankrekeningnummer) invullen. Dit moet één keer ingesteld worden, daarna niet meer. (U kunt de eerste keer evt. ook eerst uw gift geven en daarna pas deze gegevens invullen.)
  • (Via het menu kunnen nog meer gegevens ingesteld worden, maar die zijn niet per se nodig om te kunnen geven.)
  • Als de gegevens zijn ingevoerd, gaat u terug naar het beginscherm en kunt u uw gift gaan geven.

• Voer een bedrag in voor de eerste collecte.
  • Voor elke volgende collecteronde klikt u op de knop 'Collecte toevoegen' en voert u opnieuw een bedrag in.
  • Als deze stap gereed is, klikt u op de groene knop 'Volgende' om tot geven over te gaan.
  • Geven kan op verschillende manieren. Kies op het volgende scherm de derde knop: 'Lijst'.
  • Volgende scherm: er zijn vier lijsten. Kies 'Kerk'.
  • Selecteer in de lijst de 'Keizersgrachtkerk'.
  • Klik op de groene knop 'Geven'.
  • 'Klaar' is Kees.

U kunt ook de vernieuwde uitgebreidere uitleg met afbeeldingen lezen, die Jouke Kramer heeft gemaakt.